Родитељ представља своје занимање у одељењу 1-3

Родитељ представља своје занимање

Дана, 24. 11. 2021. и дана, 1. 12. 2021. године, у одељењу 13 два родитеља су представила своје занимање, Срђан Којић и Данијела Ротула.

Срђан Којић је програмер и ради у две иностране фирме. Срђан је кроз погодну причу о свом занимању, кроз постављање одговарајућих питања ученицима, објаснио суштину програмирања. Ученици су активно учествовали у разговору и долазили су до закључака о значењу страних термина из света програмирања. Сазнали су шта је то софтвер, хардвер, програмерски језик, апликације, сервер, процесор. Упознали су се са значајем рада програмера, научили су нове термине везане за информационе технологије. Ученици су имали прилику да примене стечено знање из Дигиталног света тако што су препознавали дигиталне уређаје које је тата Срђан донео и говорили су чему служе и како нам они могу помоћи у свакодневним активностима. Оно што је ученицима посебно било интересантно јесте показивање програма за програмирање, који се зове  „Скреч“ и намењен је деци различитог узраста. Представљенa je игрица „Роблокс“ коју деца често играју. Час је протекао у пријатној и ведрој атмосфери, ученици су били одушевљени чињеницом да и они могу да програмирају.

Данијела Ротула је саобраћајни инжењер. Час је почео кратким упознавањем са професијом саобраћајног инжењера, путем ПП презентације. Кроз презентацију објашњено је шта су њени конкретни  задаци, како се постаје саобраћајни инжењер и како изгледа један радни дан у канцеларији или на терену. Ђаци су од самог почетка часа били веома мотивисани и заинтересовани за разговор. Имали су прилику да пробају униформу у којој Данијела обавља своје послове на терену, да виде ротационо светло, семафор. На часу су обновили знања о саобраћају и безбедном понашању свих учесника у саобраћају, кроз кратка квиз питања. На овај начин остварена је и корелација са предметом Свет око нас. Деци је посебно забавна била подела по групама и рад на практичном задатку. Свака група добила је на папиру нацртану раскрсницу. Задатак је био да залепе налепнице у виду пешачког прелаза, а потом су редом, по групама применили знања о безбедном понашању у саобраћају. Поједина деца добила су аутиће и они су били возачи, док су остала деца била пешаци. Данијела је на семафору укључивала одређено светло за возаче и пешаке, а они су морали да се понашају у складу са светлом на семафору. Час је био веома занимљив и користан. Ученицима се јако допао задатак и с нестрпљењем су чекали свој ред.