ПРВАЦИ

ОБАВЕШТЕЊЕ О УПИСУ ДЕЦЕ У 1. ПРВИ РАЗРЕД ЗА ШКОЛСКУ 2020/2021. ГОДИНУ

 

ПОШТОВАНИ РОДИТЕЉИ БУДУЋИХ ПРВАКА!

Обавештавамо Вас да ће се упис деце у први разред основне школе, за школску 2020/2021. годину обавити у времену од 01. априла 2020. до 29.маја 2020.

Према чл. 18. Закона о основама система образовања и васпитања (“Сл.гл. РС” бр. 72/09; 52/11; 55/13; 35/13 – аутентично тумачење; 68/15; 62/16 – одлуке УС и 88/2017) у први разред се уписују деца рођена од 01.03. 2013.  до 28.02.2014. године.

За превремени упис у школу могу се пријавити и деца рођена од 01.03. до 01.09.2014.године. Провера спремности за полазак у школу ове деце вршиће се у јуну 2020. године.

ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА:

  1. Потврда о здравственом стању детета која се добија од надлежног педијатра,
  2. Уверење Предшколске установе о похађању предшколског програма ( може се доставити накнадно).

Упис првака се може обавити електронским путем, на сајту наше школе ( osdjuradanicic.edu.rs = пријава првака) , све додатне информације можете добити у школи или на број телефона 011/2462284 или 011/3970140.

Тестирање се  врши код педагога школе, канцеларија број 11, приземље.

 

ИНФОРМАЦИЈЕ И САВЕТИ ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ПРВАКА

Како се приближава почетак уписа будућих првака, тако расте забринутост многих родитеља да ли је дете спремно за школу, како ће снаћи, хоће ли наћи пријатеље, да ли ће моћи да одговори захтевима школе. Ево неких информација које ће вам помоћи да на најбољи начин своје дете припремите за полазак у школу. У први разред школске 2020/21. године уписују се сва деца која до почетка школске године имају најмање шест и по, а највише седам и по година.

Tестирање ће се обавити током априла и маја. Тест којим се испитује зрелост детета за школу није никакав тест интелигенције или знања. Тест је једноставан за примену, није заморан за дете и процењује тренутни ниво зрелости (не захтева познавање слова читање и писање, као ни рачунање.)

Шта је то тестирање?

Тестирање је нормалан, саставни део уписне процедуре и већина деце (и родитеља) га тако и доживљава. То је испитивање које обављају школски психолог или педагог у самој школи да би се утврдило колико је дете зрело за школу. Важно је да баш ВИ-мама или тата, или оба родитеља заједно, доведете дете на тестирање, а не да оно дође са баком, тетком, старијим братом… Приликом тестирања се узимају и одређени подаци о дететовом дотадашњем развоју (развој говора, усвајање хигијенских навика, прележане болести, дотадашње повреде…) и неким особеностима у понашању (да ли сиса прст, пишки ноћу у кревет, грицка нокте, спава само у кревету, да ли је помишљењу родитеља дете тврдоглаво, дружељубиво…) које најбоље знају родитељи.

Након обављеног испитивања детета психолог/педагог школе ће са Вама поново обавити разговор о детету-разменити своје утиске са Вама о понашању детета у тест ситуацији и резултатима које је дете постигло.

Чему служе подаци који се добију тестирањем?

Тестови служе, пре свега, стручној служби школе (психолог/педагог) и учитељима будућих првака. Информације и подаци који се добију приликом разговора са родитељем и тестирањем детета омогућују:

  • да се упозна дете које креће у школу (његове способности, интересовања, социјална и емоционална зрелост, неке особености…)
  • да се уједначе одељења првог разреда (то значи да се формирају приближно иста одељења по свом саставу и структури)
  • да се добије општа слика о нивоу психофизичког развоја све деце која полазе у школу (степен припремљености целе генерације)
  • да се на време уоче могуће тешкоће у савладавању градива или социјализацији која поједина деца могу да имају како би им се на најбољи могући начин могло помоћи.

Саветујемо да не учите своје дете да чита и пише и то из неколико разлога: може да се деси да га томе учите на другачији начин него што ће то чинити његова будућа учитељица, па ће оно морати прво да се одвикава од вашег начина да би прихватило њен; ако дете не показује интересовање, а ви инсистирате да савлада читање и писање, можете изазвати отпор према школи и школским обавезама; умеће читања и писања нису показатељи дететове зрелости за полазак у школу.

Показатељи дететове зрелости (физичке, психичке, емотивне), између осталог, су:

дете зна правилно да користи све гласове

у току је замена млечних зуба

дете има развијену фину моторику (уме да користи маказе, да се игра кликерима, дугмићима…)

црта фигуру човека са свим елементима (глава, тело, руке, ноге и детаљи-очи, нос, уста, уши, коса)

успева да одржи пажњу 20 минута на истој активности

уме да поднесе пораз (не плаче кад изгуби у игри)

има добру оријентацију у простору

препознаје облике, боје, величине

вешто је у слагању слагалица и коцкица

воли да слуша приче и уме да их преприча

може да буде одвојено од родитеља више сати или дана

уме самостално да везује пертле и да се закопчава

Што се тиче самог доласка на тестирање, потрудите се да дете буде што опуштеније. Покажите поверење, реците му да није ништа страшно ако не зна одговор на неко питање, да је то само разговор и да одговара онако како мисли да треба.

И, наравно, немојте га преслишавати на путу од куће до школе и тиме додатно изазивати узнемиреност и страх код свог детета. Током наредног периода разговарајте са дететом о школи као о нечем лепом што га очекује. Немојте га плашити и претити му („Видећеш ти кад кренеш у школу“, „Кад кренеш у школу нема више играња“…). Немојте инсистирати на томе да ће морати много да учи, да ће бити кажњавано ако не буде послушно. Ризикујете да код детета створите отпор и пре него што крене у школу. Наравно, нема потребе ни да улепшавате причу. Прикажите школу реално, с тим да у овом периоду, ипак, кренете од позитивних страна (дружење, упознавање нових другара, добра учитељица која ће их научити многим лепим стварима.). Оно што је важно јесте да у периоду до поласка у школу радите са дететом на осамостаљивању. Помозите му да, ако још није научило, научи да самостално користи тоалет, да се само свлачи и облачи, да везује пертле, користи прибор за јело. Обезбедите му кутак за учење, било у засебној соби или заједничкој просторији где ће, када крене у школу, имати потребан мир за учење и писање домаћих задатака. Играјте се са својим дететом. Играјте се друштвених игара јер нам оне, између осталог, служе да учимо, али и поштујемо правила. Заједно цртајте, играјте се бојама, сецкајте, лепите, читајте му приче. Све ове активности стварају добре предуслове за савладавање читања и писања. Учите га правилима понашања у саобраћају. С обзиром да се дечје понашање, у највећој мери, изграђује тако што деца уче по моделу, односно посматрајући шта раде, пре свега, родитељи, јако је важно да се у заједничкој шетњи управо ви строго придржавате правила понашања у саобраћају. Научите своје дете да посматра, упоређује, процењује. Хвалите га за сваки уочен напредак. Немојте критиковати неуспехе, већ будите подршка да се они превазиђу. Истичите различитост међу децом као нешто позитивно што само може да их обогати и да свако дете може у нечему да буде успешно. Важно је да дете зна да ваша љубав и пажња неће бити условљени његовим успехом у школи. Ваш најважнији задатак у наредном периоду јесте да вашем будућем ђаку прваку пружите што више љубави, разумевања, стрпљења и заједничког дружења.

Педагог школе

Тамара Ивановић

 

Фотографије приредбе за прваке 2019
 icon-arrow-left 

 

icon-arrow-left