Учење на даљину- Разредна настава- 4. разред

06.04.2020.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

Драги ученици,

данас ћемо обрадити текст из читанке „Прича о дечаку и месецу“ коју је написао Бранко В. Радичевић. Твој задатак је да  пажљиво слушајте текст, уочите  непознате речи, ликове и тему текста.

Прво ћете послушати причу кликом на линк https://www.youtube.com/watch?v=HB4UTbJ_dhw

Када завршите са слушањем написаћете у свеску:

Наслов:

Писац:

 Врста дела:

Ликови:

Особине ликова:

Непознате речи:

Порука:

Нацртај табелу и направи одговарајуће парове –  повежи речи и реченице из прве колоне са одговарајућим паром из друге колоне.

1. МЕСЕЦ(особине) А ДЕЧАК ЈЕ ЗНАЊЕМ ОСВОЈИО  СВЕТ  ЗАТО УЧИ, РАДИ И БУДИ УПОРАН.

 

2. ДЕЧАК(особине) Б ВЕЛИКА ДЕЛА ЗАХТЕВАЈУ  ВЕЛИКИ РАД, УПОРНОСТ И

СТРПЉЕЊЕ

 

3. ТВРДИЦА(особине) В МЕСЕЦ РАЗМИШЉА, ОСЕЋА И ГОВОРИ

 

4. ЛИК, НОСИЛАЦ ЗЛА Г УПОРАН, ИСТРАЈАН,   ОДЛУЧАН
5. ЛИК ИЗ МАШТЕ Д СЕБИЧАН, ЗАО, ПАКОСТАН,
6. НЕСТВАРНИ ДОГАЂАЈ Ђ  МЕСЕЦ
7. ПОРУКЕ Е  ТВРДИЦА

 

8. ЛИК КОЈИ  ПРЕДСТАВЉА

ДОБРО

Ж  ПЛЕМЕНИТ, ПОЖРТВОВАН

Сутра настављамо са даљом анализом овог текста.

Поздрав од учитељица 4. разреда.

МАТЕМАТИКА

Драги четвртаци,

за покретање данашње лекције кликни на линк  https://youtu.be/-JJJLMsb2mY

Када одгледате лекцију кликом на линк покренућете запис за своју свеску. Препишите. https://drive.google.com/open?id=1W3gTZnUKmwDJNQbR_j8ji-iUaPvsxC6I

Када завршите са цртањем квадара и коцке и записивањем њихових особина урадите задатке који

се налазе у Радној свесци на страни 142.

Рок за предају задатка је данас 6.4.2020. до 22 часа.

Поздрав од учитељица 4. разреда.

ЛИКОВНА КУЛТУРА

Драги четвртаци ,

приближава нам се један од највећих празника – Ускрс.

За овај час правићете ускршња јаја од разнобојног папира.

Иако смо код куће ликовно може да се реализује са оним материјалом који имамо.

Припремите:

– маказе, лепак и оловку

– папир  у боји ( да се подсетимо да можеш користити колаж папир, новински папир, папир у боји, стари украсни папир, обојени лист из блока…)

– конац или вуницу, парче

– шљокице и све оно што желиш да

Поступак рада ти је дат у снимку који можеш погледати на линку

https://www.youtube.com/watch?v=1MZypFPQ-l4

Направите и сликајте два различита модела , могу и браћа или сестре да се забаве са вама.

Поздрав од учитељица 4. разреда.

07.04.2020.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

Драги ученици,

данас настављамо са даљом анализом приче „Прича о дечаку и месецу“. Прочитајте причу у себи.

Данашњи задатак је да пуном реченицом одговорите на  следећа питања:

  1. Која је тема ове приче?
  2. Ко је приповедач ове дирљиве приче?
  3. 3. Како се Месец спустио на земљу?
  4. 4.  Ко у селу једино није изашао да види велико чудо и зашто?
  5. Штаје Радојица веома волео, а чему се газда противио?
  6. Како је тврдица мучио малог Радојицу?
  7. Ко је помогао дечаку и на који начин?
  8. Како је реаговао мали Радојица када се Месец спустио у његову собу?
  9. Шта је потребно да би човек био срећан?
  10. Покушај да оправдаш понашање и поступке газде тврдице.
  11. Објасни поуку приче коју си написао / ла.

На крају илуструј део приче или лик из приче тако да се виде његове особине које га карактеришу.

Рок за предају домаћег задатка је данас 7.4.2020. до 22 часа.

Поздрав од учитељица 4. разреда.

МАТЕМАТИКА

Драги ученици,

на данашњем часу ћемо  обновити oно што сте научили на прошлом часу  . Хајде да се подсетимо одговарањем на следећа питања (усмено):

– Шта је квадар?

– Са колико је равних површина (страна) ограничен квадар?

– Те стране су квадрати или правоугаоници?

– Које су стране квадра подударне и паралелне?

– Дужи којима је ограничен квадар зову се ивице квадра. Колико их има?

– Крајње тачке ивица квадра јесу темена. Колико их има?

– Како обележавамо тачке?

Шта је коцка?

– Са колико је равних површина (страна) ограничена коцка ?

– Те стране су квадрати или правоугаоници?

– Дужи којима је ограничена коцка зову се ивице коцке . Колико их има?

– Које су стране квадра подударне?

– Крајње тачке ивица коцке  јесу темена. Колико их има?

– Како обележавамо тачке?

Сада када сте се подсетили особина квадра и коцке можете да кренете са израдом задатака у Радној свесци на 143 и 144( 9, 10. и 11. задатак )

Рок за предају задатка је данас 7.4.2020. до 22 часа.

Поздрав од учитељица 4. разреда.

МУЗИЧКА КУЛТУРА

Драги учениче,

показао си одличну креативност компонујући своју мелодију и правећи инструменте. Отвори уџбеник на страни 36.

ПРВА СЛОВЕНСКА ИГРА, Антоњин Дворжак (Композицију можеш  послушати на  CD  уз уџбеник Музичка култура за 4. разред основне школе, No.39)

Сада је твој задатак да:

  1. Видиш које све нотне вредности се појављују у тексту ( шеснаестина, четвртина, половина, четвртина паузе..)
  2. Уочиш који је ритам песме због тактирања
  3. Ритам песме да изведеш на слог на или та
  4. Ритам песме изведеш изговарајући ноте ( солмизацијом)
  5. На крају покушај , више пута, да одсвираш песму на инструменту који имаш.
  6. Сними своје извођење композиције.
  7. На крају, прочитај текст на 36.страни и пробај да одговориш на питања у књизи

Поздрав од учитељица 4. разреда.

 

08.04.2020.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

Драги ученици,
Данас ћемо размишљати и писати о неким појмовима који су вама познати, које користите  више или мање. Данас ћемо причати о МЕДИЈИМА.
У свесци запиши наслов : МЕДИЈИ и препиши шта су и шта спада у медије.
Под медијем подразумевамо свако средство чијим се деловањем остварује комуникација. У вези са појмом комуникација је и термин масовна комуникација. Средства масовне комуникације су:
1. Часописи су били први облици медија
2. Телевизија
3. Радио
4. Интернет. (Њега не би било да нема компјутерске мреже)
5. Смарт телефони, таблети
Сада прочитај следеће реченице и онда одговори пуном реченицом на питања:

Под утицајем медија људи могу да мењају своје мишљење, ставове, лични изглед . Медији не говоре као што говоре бића, али, они преносе поруке, преко њих неко говори.
Информације нам се преносе непрекидно, током читавог живота. Класична школа није више једини извор знања имајући у виду број информација које свако дете стиче пратећи садржаје медија, попут телевизије и компјутера.
Компјутери су, као и телевизија саставни део сваког домаћинства па су и деца изложена њима од најранијих дана .
Ваш задатак ће бити да размислите и наведете:
1. Које су мане а које предности компјутера и телевизије ?
2. Да ли по вашем мишљењу  могу постојати последице по  ваше здравље или развој?
3. Када и на који начин и у којој мери треба деци дозволити да прате медије или да се служе њима?
Одговоре напиши у свесци и добро образложи своје мишљење.
Поздрав од учитељица 4. разреда.

МАТЕМАТИКА

Драги четвртаци,

за покретање данашње лекције кликните на линк https://youtu.be/W9RWWbpTjqQ

Ако има потребе, лекцију можете погледати и више пута.

Када завршите са учењем, кликом на линк https://drive.google.com/open?id=1wBn2yP2060fiuSfQaQjQh5KP0qoxI0rx  видећете шта треба да запишете у своју свеске и које задатке треба да урадите.

Рок за предају домаћег задатка је данас 8.4.2020. до 22 часа.

Поздрав од учитељица 4. разреда.

ПРИРОДА И ДРУШТВО

Данашњи час почећемо једном загонетком ,покушајте да је решите кликом на линк

https://drive.google.com/open?id=1NnZi7YNVhQ3hR0fOk-UszBa-bCyzxSXl

На овом часу говорићемо о кретању светлости и сенки.

 Научићемо :

-шта је „извор светлости“

-који су то природни и вештачки извори светлости

-који материјали пропустају , а који не пропустају светлост

-како настаје сенка,

-играћемо се сенкама.

Ову лекцију смо учили и у трећем разреду , па ћете се сада подсетити .

 На презентацији коју смо припремили дата вам је лекција коју треба да научите и већ вам је дато шта и да запишете ( покушајте да све то представите кроз мапу ума ).

https://drive.google.com/open?id=11lsgjk4YGTPUuXvvwlKEU3YK7zxirRFp

На крају, отворите ваше Уџбенике  на стр. 130 и прочитајте лекцију која је и тамо записана .

Да видимо како сте разумели лекцију : Сликајте примере сенке у вашем окружењу.

 Поздрав од учитељица 4. разреда.

 

09.04.2020.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

Драги ученици,

 Данас обрађујемо песму „Аждаја своме чеду тепа“ Љубивоја Ршумовића

Прочитај у својој читанци песму и УСМЕНО одговори на питања:

  1. Где сте се до сад сусретали са аждајама?
  2. Где сте могли да читате о њима?
  3. Какве су оне биле у тим бајкама?
  4. Каква је аждаја у овој песми?
  5. Зашто је младунче названо чедом?
  6. Каква је наказица својој мајци?
  7. Како се у природи мајке понашају према деци?
  8. Каква је аждаја као мајка у овој песми?
  9. Зашто је мајка забринута?
  10. Како се осећа аждајче док му се мајка обраћа? Какве су то речи за нас?
  11. Како бисте се ви осећали кад би вас неко назвао акрепом, наказом, ругобом?

Напиши анализу песме у свесци:

Наслов: Аждаја своме чеду тепа

Писац: Љубивоје Ршумовић (1939– ) Један је од значајних песника за децу. Његове познате збирке песама су: „Ма шта ми рече“, „Хајде да растемо“, „Још нам само але фале“… Осим поезије и драма за децу, аутор је ТВ емисије „Фазони и форе“. Та песма припада збирци песама: „Још нам само але фале“

Врста дела: Лирска песма

Јунаци песме:  аждаја и њено чедо

Тема: Љубав мајке према детету

Лик аждаје: Брижна мајка, осећајна, нежна

Непознате речи:

аждаја – огромно крилато чудовиште прекривено крљуштима са четири ноге, дугим репом, једном или више глава

вајкати се – јадиковати, жалити се над својом судбином

акреп – мршава, ружна особа, ругоба

наказа – врло ружно, наказно створење, ругоба

ругоба – ружна особа, наказа

Поука:

Љубав не познаје границе, свакој мајци је своје дете добро и лепо и воли га највише на свету.

Љубав родитеља према деци је безусловна.

Домаћи задатак: Препиши песму писаним словима латинице и илуструј је.

Поздрав од учитељице 4. разреда.

 

МАТЕМАТИКА

Драги  ученици,

данашњи час почињемо тако што ћемо  поновити које су то особине коцке и  образац за израчунавање површине коцке .

https://drive.google.com/open?id=1fGSwciLb-OeVg6nOWQN9AE0mrSUhpX9g

https://drive.google.com/open?id=1K1Xr4Vb–DiJILmQhGycfGOIFSYHO1C6

На данашњем часу вежбаћемо израчунавање површине коцке, што је и наслов лекције.

  Запишите наслов у свеске

Површина коцке- вежбање

Задатке препиши у свеску и уради их.

  1. Израчунај површину коцке ако је њена ивицаа= 15 cm.
  2. Израчунај површину коцке чија је ивицаа= 3 dm 5 cm.
  3. Израчунај површину коцке ако је површина једне њене странице 81 cm².
  4. Збир дужина свих ивица коцке је 840 dm. Израчунај површину те коцке.

Рок за предају је 9.4..2020. до 22 часа.

Поздрав од учитељица  4. разреда.

 

ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ

Драги четвртаци,

хајде да се мало размрдамо!

Време је за физичко! Нажалост, не идемо у салу, а ни напоље, али ипак тренирамо заједно. Данашње загревање водиће наш друг Петар , са помоћником ,будућим прваком.Сваку вежбу поновити 10 пута. Загревамо се.

Покрени видео кликом на линк

https://drive.google.com/open?id=1UnR_7RWsjlubt55qxvtapgI1lYF1Acur

После загревања , можете искористити коцку коју сте правили из математике и на њој нацртати или написати задатке . На пример :

На једној страни коцке :Врти се у круг 10 секунди

На другој : Одскакући до своје собе на једној нози (и донеси нешто занимљиво)

На трећој : Направи мост

На четвртој : Ходај у чучњу колико можеш,

а за преостале две стране смислите сами , сигурно ћете бити креативнији.

На крају опусти се уз неку музику .

Час је завршен, ЗДРАВО!

Спортски поздрав од учитељица 4. разреда.

 

ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК

Кликните на линк за данашњу лекцију – ЛИНК

 

10.04.2020.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

 

МАТЕМАТИКА

 

ГРАЋАНСКО ВАСПИТАЊЕ

 

ВЕРСКА НАСТАВА

Кликните на линк за данашњу лекцију – ЛИНК