ЛОГОПЕДСКИ КУТАК

Програм логопедског рада у школи односи се на рад са децом са говорно-језичким поремећајима или тешкоћама везаним за говорно понашање.
Логопед анализира, осмишљава, подстиче и усмерава говорно-језички развој вербалне комуникације тако да она буде у потпуности усклађена са потребама и развојним потенцијалима  ученика, као и пружање подршке  ученицима са тешкоћама у психофизиолошком развоју у савладавању индивидуалних или прилагођених програма. Програм логопедског рада обухвата:

− Превенцију, идентификацију и стимулација говорно-језичког развоја када је он испод нивоа и стандарда за одговарајући узраст ученика
− Кориговање неправилности у изговору појединих гласова,
− Рад са ученицима који имају тешкоће у савладавању школског градива (читање, писање, рачунање)
− Рад са ученицима код којих је недовољно развијена језичка структура (речник, граматика и синтакса)
− Кориговање поремећаја флуентности говора

Логопед остварује сарадњу са наставницима, родитељима и осталим стручним сарадницима из школе и ван ње.

Да ли је ваше дете спремно за полазак у школу?

Дете пре поласка у школу треба да:

  • Правилно изговара све гласове матерњег језика
  • Говор је течан, разумљив, уме да поставља питања и одговара на њих
  • Развијен фонематски слух (разликује гласове у речи и гласове сличне по звучности)
  • Има богат речник ( фонд речи), лако се споразумева са околином, изражава се сложеном реченицом
  • Граматика је уредна (род, број, падеж, глаголска времена), правилно распоређује речи у реченици
  • Познаје предлоге
  • Познаје значење предмета ( чему служе, од чега су направљени, како изгледају) по чему су слични-различити, групише предмете по критеријуму
  • Рецитује краће песмице
  • Препричава причу по сликама или неки краћи догађај
  • Раставља познате речи на слогове и гласове
  • Препознаје почетни и последњи глас у речи (гласовна анализа)
  • Од гласова може да састави реч К-У-Ћ-А (кућа), (гласовна синтеза)
  • Именује реч на задати глас (на слово, на слово)
  • Препознаје нека слова и бројеве
  • Правилно држи оловку, повлачи јасне линије одговарајућег притиска
  • По моделу повлачи разне линије, прецртава облике
  • Разуме просторне и временске односе
  • Задржава пажњу на одређеној активности и по потреби  је преусмерава
  • Зна опште појмове о себи и другима